måndag 1 januari 2018

Nyårsafton 2017, en kort årsresume , och den stora pizzadagen..



Godmorgon eller godmiddag?

För många så blev det nog en rejäl sovmorgon idag..
Så till er säger jag godmorgon.







Här i småstaden så har vi traditionsenligt nyårsfyrverkerier klockan 17.00 varje nyårsafton..

Fyrverkerierna syns över hela hamnområdet,tusentals människor strömmar hit för att se skådespelet.

Och nu när vi har flyttat in till staden och bor vi hamnområdet..
Så öppnade vi bara fönstret:)
Så vi fanns på första parkett kan man säga..





Det tar ju bara några minuter,men otroligt vackert är det..

Sen kan man diskutera fyrverkeriernas vara eller icke vara..
Men det lämnar jag till dom lärda:)

Efter skådespelet så begav vi oss hem till våran yngsta dotter.
Där vi satt oss vid ett dukat bord och hade en lugn skön kväll.



Tänkte sätta mig för att göra en årsresume..
Men inser att vårat 2017 kanske inte har varit så spännande..
Visst det har hänt saker både roliga och mycket tråkiga i våran familj..

Så jag låter det vara med att säga att i det stora hela så har det varit bra ändå..

Och det stora var ju att vi sålde huset
vid havet efter så många år..



Många blandade känslor är det fortfarande.
Och jag säger fortfarande "hemma" då jag pratar om huset..




Och stort är det även att vi kan vara "hemma" här i vårat nya hemland.

Så mycket vi vill och har inga krav hemifrån  Sverige alls.




Stort var det också att vi bestämde oss att sadla om..

Vi lämnar husbilarna bakom oss,och småfixar med lägenheter i Spanien..


Så min årsresume får bli kortfattad och jag summerar vårat 2017, med att trots vissa tråkigheter.
Så var det ändå ett bra år! Och nu 2018 kan det bara bli bättre..
Mot ett nytt år med nya mål och möjligheter...

Och nu mina vänner...
Dagens I-landsproblem..

Ska jag avlägga ett nyårslöfte?

Det där klassiska..köpa gymkort,träna promenera och äta sunt?

Eller ska jag skippa det där med löftet och ringa mina barn...
Kan ni komma hit och ta med er pizza..



Bild lånad från ICA

Jag vet ju att dom äter det idag,och jag tänker inte ens gå ut för att hämta en själv:)

Det återstår att se:)


Önskar er alla!
God fortsättning på det nya året!

Ta hand om er och varandra...

3 kommentarer:

  1. Ja, jag sov så länge bebis tillät. Efter en natt med många uppvaknande för att amma. Vi åt pizza idag, mest för att det känns som tradition. God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på dig! Ingen pizza här, det blev potatisgratäng. Förmiddagsfika hos vänner och sedan promenad i skogen så det nya året började bra.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Här blev det pizza igår :-) God fortsättning till dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.