torsdag 1 februari 2018

Snöfritt hos oss...



Än så länge iaf...

Så glad och tacksam för att jag slipper snön..
Som det har snöat och gör fortfarande uppåt landet.

Vi fick lite snö här hos oss en dag i förra veckan,men det regnade snabbt bort.
Fast jag är inte riktigt säker än,för nu väntas kyla och snö även hit till helgen.

Jag blir kvar här hemma ett tag till,men Mr J åkte före och är på plats nere i Spanien.
Och när jag kommer ner så hoppas jag att renoveringen av vårat kök är påbörjat.
(läs färdigt)
Och inglasningen på balkongen i våran andra lägenhet som ska ut på försäljning är färdig.

Haha,vet ju att han läser min blogg:) så en spark i baken:)


Som jag berättat tidigare så håller vi på med en totalrenovering av den nya lägenheten i stan..

Lite fegisvarning på mig..
Så här blev det vita tapeter i hela lägenheten.
Trots att jag verkligen gillar gråa väggar så vågade jag inte gå loss på (så mycket färg)

Efter mycket övertalande så fick jag även lägga ett nytt golv i vardagsrummet..

Helgerån eller...:)

Man kan inte lägga på nytt golv på en fin parkett!!!

Jo det kan man om den är orange och slipningen blev dyrare än ett nytt golv..
Många diskussioner blev det innan jag fick igenom det:)

Men jag är nu supernöjd. 
Och valde ett mattlackat ekgolv i hela lägenheten.

Nu är alla rummen färdiga och till sommaren så ska vi ta tag i kök och hall.





Det första i möbelväg som blev köpt det blev en grå puff..

Den kommer från Jysk och är verkligen snygg och prisvärd.
Den ska få sin hedersplats i vårat sovrum,perfekt att ha att slänga kläder och kuddar på:)

Grått är en färg som kommer att finnas här en hel del i min nya inredning.




Sen fall jag för frestelsen och köpte mig en skål från designern Jonathan Adler.

Något som jag kikat på ett tag men inte riktigt kunna bestämma mig för om den gillas eller inte..
Men nu när jag har den här,så är svaret klockrent..
Den gillas och det kommer säkerligen bli flera köp därifrån,en vas står nu på tur:)

Önskar er en fin helg!

4 kommentarer:

  1. Renoveringar både här och där. Hoppas att han får allt klart i Spanien till du kommer.
    Ha en fin torsdagskväll
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Kul med nyrenoverat !....här är nog vädret den största "snackisen" här. Vi har fått ungefär 1 och en halv meter snö och superhöga snövallar överallt !! Du som inte gillar snö skulle nog bli chockad om du kom till oss, hihi...men vädrets makter rår man inte över. Våren lär nog dröja men kommer nog att välkomnas mycket när den kommer !!
    Trevlig helg !
    Bia

    SvaraRadera
  3. Så spännande att följa och läsa din fina blogg, tycker att det nya golvet var super snyggt.
    Ha en härlig söndag!
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Jonatan Adlers fina skål eller kruka gillade jag, Oh den var jättefin
    intressant att följa era olika boplatser, för an sådan som mig.
    Svprt att flytta gamla käringar, så är det bara,

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.