söndag 1 april 2018

God Fortsättning..


Hoppas att ni alla har en skön påskhelg.

Påsken är den helgen på hela året som jag tycker mest om.
En försmak av våren och det som väntar.

(Jo, jag vet att det snöar på många håll hemma i vinterlandet)

Vädret har stabiliserat sig här nu,sol och ca 18-20 grader.
Men ganska blåsigt.
Så vi kan likna våren här med en Svensk högsommar..

Äter inte särskilt många ägg,faktiskt inte något alls när jag tänker efter.

Och inte mera godis än vanligt,för godis äter jag jämt så ingen skillnad:)




Och gula buketter hör inte till vanligheten hos mig..



Men några grenar Mimosa fick stå för det gula inslaget hos oss.
Mimosan här är helt doftfri,synd tycker jag för det är en underbar doft.


Och ingen påskmust blev det heller, däremot ett glas Rose..

Så särskilt traditionsbundna är vi inte här.

Men hur som helst..

Det är något visst med påsken.

2 kommentarer:

  1. Gjorde faktiskt en liten Jansson och köttbullar Påskafton. Men det blir mindre här än var det var i Sverige. Skönt att vädret har stabiliserat sig nu. Vi har också varmt och skönt men blåsten är kvar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så mysigt ni har det ;)
    Ha en fin vecka !
    Kram bia

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.